Kerncijfers
Kerncijfers

In 2021 handelde HAPOB 288.336 contacten af. Dit gebeurde door teams die bestaan uit baliemedewerkers, doktersassistenten, triagisten, junior-triagisten, verpleegkundig specialisten, kortelijnsverpleegkundigen, waarnemende huisartsen, huisartsen in dienst van de huisartsenpraktijk en gevestigde huisartsen. De huisartsen worden volgens rooster ingedeeld in de dienst voor het voeren van consulten of visites of het voeren van regie op het triagecentrum. Broeder de Vries zorgt voor veilig vervoer van de huisarts en assisteert de huisartsen tijdens de visites. De verdeling van de diensten per huisarts wordt bepaald aan de hand van het aantal patiƫnten dat op naam is ingeschreven.

In 2021 kon een lager percentage van de zorgvragen telefonisch afgehandeld worden, voornamelijk omdat tijdens de pieken van de coronapandemie de post minder frequent gebeld werd. Met name het aantal niet urgente oproepen was lager. Vanaf de zomer sloeg dit om en steeg het aantal niet urgente oproepen explosief en werden juist weer meer oproepen telefonisch afgehandeld.

– 146.733 telefonische adviezen (2020: 151.510, 2019: 129.089, 2018: 139.057)
– 124.929 consulten (2020: 112.045, 2019: 138.169, 2018: 147.448)
– 16.674 visites (2020: 17.655, 2019: 17.051, 2018: 20.769)